BARNEVELD - Vijf bedrijven uit de gemeente Barneveld maken kans op een prijs tijdens de eerste editie van de FoodValley ICT Awards. Het gaat om Conview Care, Covide en Phoundry uit Barneveld, FancIT uit Kootwijkerbroek en Wentzo Wireless uit Garderen.

Conview Care - een initiatief van Leertouwer - is een merkonafhankelijke domotica-oplossing voor de zorg. Zorginstellingen kunnen met het product al hun technische oplossingen bundelen in één pakket: van slimme sensoren tot toegangscontrole en van CCTV tot telefonie en wifi. Conview Care maakt kans in de categorie Startup Company & Projects.

Het neemt het daarin onder meer op tegen Phoundry Software Solutions van Arnoud Wijnands en Alexander van der Hooft. Zij kochten in 2014 een aantal maatwerkactiviteiten van e-mail marketingspecialist Webpower en bouwden het uit tot een succesvol softwarebedrijf. Het bedrijf heeft ook designers en developers in Oekraine zitten.

In de categorie Most excellent System&Service Company maken Covide van Willem Massier en FancIt van Mathias Westrate en Henk Jansen kans op de award. Massier geldt als een van de Barneveldse internet- en ICT-pioniers. Hij ontwikkelde zijn eigen CRM, dat tegenwoordig volledig cloud based is. Met FancIT heeft Massier serieuze concurrentie, want dit Kootwijkerbroekse bedrijf groeit al jaren razendsnel en wil de komende jaren het liefst meerdere vestigingen openen. Business in Barneveld sprak er recent over met de jonge mede-eigenaar Mathias Westrate.

Tot slot maken ook Reino en Martijn Wentzel kans op één van de eerste FoodValley ICT Awards. De Gardereense ondernemers waren in 1999 hun tijd ver vooruit met de eerste draadloze internetverbindingen en introduceerde in 2011 als eerste wifi as a service in Nederland. Bij het bedrijf werken inmiddels 41 medewerkers, of WiFi-fans zoals Wentzo Wireless ze noemt.

De uitreiking van de FoodValley ICT Awards vindt plaats op maandag 28 mei in De Basiliek in Veenendaal. Het event is een initiatief van ICT Valley en de ICT Campus. De FoodValley ICT Awards biedt een podium aan ICT bedrijven uit de FoodValley Regio die zich weten te onderscheiden op basis van expansie, innovatie, duurzaamheid of bijvoorbeeld maatschappelijke betrokkenheid.

De awarduitreiking vormt de aftrap van Taste of IT, een gezamenlijk initiatief van ICT Valley en ICT Campus, om de ICT-sector binnen de FoodValley regio landelijk en zelfs wereldwijd op de kaart te zetten. Taste of IT is de campagne voor het faciliteren van regionale samenwerkingen tussen bedrijfsleven, gemeenten en onderwijs. De ICT Campus richt zich vooral op een innovatief ICT-klimaat met cross overs binnen Food, Health en Tech.

Kaarten voor het event kosten 25 euro en zijn te koop via www.foodvalley-ictawards.nl.