Allereerst de vraag: wat is Pinterest? Pinterest is een (zoals ze het zelf noemen) visueel inspiratieplatform dat bestaat uit afbeeldingen, met meer dan 250 miljoen actieve gebruikers wereldwijd. 

In Nederland zijn er ± 3,5 miljoen actieve gebruikers per dag. Pinterest wordt vooral gebruikt om inspiratie en ideeën op te doen over allerlei verschillende onderwerpen of producten. Wist je ook dat veel gebruikers van Pinterest van shoppen houden? Uit onderzoek blijkt dat 87% van de ‘pinners’ een beslissing neemt om over te gaan tot aankoop door te vergelijken op Pinterest. 

Gericht adverteren op Pinterest
Sinds kort is het in Nederland mogelijk om op Pinterest te adverteren. Hiermee krijg je als bedrijf de kans om bij potentiële klanten met jouw product in beeld te komen. Het is mogelijk om op verschillende manieren een doelgroep te selecteren waaraan je je advertenties wilt laten zien. Denk aan locatie, geslacht, interesses, leeftijd en meer! Ook is het mogelijk om in te kopen op verschillende zoekwoorden, die relevant zijn voor jouw product. Door deze uitgebreide mogelijkheden is dit platform erg interessant voor bedrijven en ondernemers, om zo bij de consument in beeld te komen.

De voordelen van Pinterest Ads op een rijtje:
- Je bent als bedrijf al vroeg in een aankoopproces zichtbaar bij je doelgroep.
- Pinterest heeft een groot bereik, en blijft hard groeien. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal gebruikers gestegen met 25%.
- Met Pinterest Ads is het mogelijk om zeer gericht je doelgroep te bepalen.
- Genereer meer bezoekers en conversies op je website.

Interessant voor jouw bedrijf?
Wil jij ook je concurrentie een stap voorblijven en als een van de eersten actief adverteren op Pinterest? Neem dan gerust contact met ons op!

Ben van Luttikhuizen is eigenaar van Webleads. Hét internetbureau voor web development en online marketing.

www.webleads.nl