BARNEVELD – Als je auto veel meer is dan een ding waarmee je van a naar b rijdt, wil je ook dat hij er op en top uitziet. Lars van de Bovenkamp (22) is autodetailer.

De diensten van Lars vangen zich niet in twee woorden. “Dieptereiniging van het interieur, polijsten, keramische coating aanbrengen, het installeren van raamfolie, het maken van designs om je auto te wrappen, het aanbrengen van beschermfolie tegen vogelpoep, insecten en zure regen en meer. Het kan allemaal.”

Lars ontwikkelde zijn enthousiasme voor het vak toen hij zijn eerste auto kocht. “Op je eerste auto ben je extra zuinig, toen heb ik mezelf ook alle technieken aangeleerd. Dus alle fouten die je kunt maken, heb ik met mijn eigen auto gemaakt. Nu kan ik wel zeggen dat ik alle kneepjes van het vak onder de knie heb.”

Afgelopen november werd hij lid van de JOS. Een bewuste keuze voor de jonge ondernemer. Op zijn negentiende ging hij van start met Van de Bovenkamp Automotive en nu hij een paar jaar actief is, is het tijd om naar buiten te treden. “Dit is een mooie branche en een prachtige markt, dus ik wil graag groeien. Daarvoor heb je een netwerk nodig. Toen ik een artikel van de JOS zag in Business in Barneveld, heb ik me meteen aangemeld.”

Ondernemersnetwerken zoals de JOS bieden een platform waar jonge ondernemers zoals Lars hun ervaringen kunnen delen, van elkaar kunnen leren en zakelijke kansen kunnen ontdekken. Zeker voor jonge ondernemers is het delen van kennis en het opbouwen van een solide netwerk een belangrijke stapsteen naar een succesvol bedrijf. Lars erkent het belang van deze verbindingen en ziet het als een waardevolle investering in zijn professionele ontwikkeling en de groei van zijn bedrijf.

www.vandebovenkamp-automotive.nl