B2B-ecommerceplatform uit Barneveld gaat de wereld over
BARNEVELD - De behoeftes van zakelijke klanten veranderen razendsnel. Informatie inwinnen, orders plaatsen, leveringen volgen; steeds meer B2B-klanten doen het graag online en wanneer het hen uitkomt. Het van oorsprong Barneveldse OrderCentral biedt daar een oplossing voor, die inmiddels de wereld overgaat.
OrderCentral is een cloudplatform voor fabrikanten, groothandels, zakelijke dienstverleners, partnerorganisaties en dealerbedrijven. Zij kunnen met OrderCentral hun klanten en relaties bedienen in elke fase van de customer journey, via een webshop, online catalogus of klantportaal.
"Je ziet dat zakelijke klanten inmiddels gewend zijn aan de user experience van B2C-platforms zoals Bol.com en Amazon. Ze willen hun zakelijke bestellingen net zo makkelijk doen, maar de dynamiek van B2B-ecommerce is wezenlijk anders en daarom heb je ook een ander type platform nodig", vertelt de Barneveldse techondernemer Henk van Middendorp.
B2B-features
OrderCentral biedt dat platform, met tal van features die aansluiten bij behoeften van aanbieders in de zakelijke markt. Zo kunnen zij bijvoorbeeld elke klant een individueel assortiment tonen, met klantspecifieke prijsafspraken, kortingen en voorwaarden. Of is het voor klanten mogelijk om een shopping cart te uploaden vanuit Excel, orders te plaatsen via API of transportkosten voor bijvoorbeeld palletverzendingen in de shop te berekenen.
"Verder zie je dat er B2B regelmatig gewerkt wordt met verschillende labels of dat bedrijven actief zijn in verschillende landen en een complex partner- en dealernetwerk hebben. Met OrderCentral kan je eenvoudig meerdere webshops of portalen creëren met een eigen look and feel, terwijl je de producten en prijzen beheert vanuit één database", vertelt Van Middendorp.
Single platform-solutions
OrderCentral is gebaseerd op de cloudtechnologie van Salesforce. Hierdoor kunnen B2B-bedrijven ook hun marketing, sales, ordermanagement en service vanuit hetzelfde platform vormgeven. "Doordat je al je processen en klantdata bij elkaar brengt in één platform, kan je beter inspelen op klantbehoeften en verlaag je faalkosten. Het helpt je enorm als je een omnichannelstrategie hanteert. Maar misschien wel het allerbelangrijkste: het zorgt ervoor dat je op een schaalbare manier kunt blijven groeien."
Low-code oplossing met snelle livegang
Het Barneveldse OrderCentral concurreert inmiddels met de grote, internationale B2B-ecommerceplatforms en wordt gebruikt door een groeiend aantal bedrijven uit binnen- en buitenland. "Een groot voordeel van ons platform is dat je razendsnel live kan en dat het platform zelf low-code is", legt Van Middendorp uit. "Met templates en een drag-and-drop-editor kan je zelf makkelijk je webshop of klantportaal aanpassen. Je hoeft dus als je draait niet steeds een programmeur in te schakelen. Zo bieden we zelf ook een zo optimaal mogelijke user experience."