Een merk dat echt ergens voor staat wordt gebouwd vanuit de identiteit van de organisatie en is dus veel meer dan een marketingjasje. Wij zijn ervan overtuigd dat een sterk merk voelbaar moet zijn in alles wat je levert, doet en zegt. Maar hoe ontwikkel je een sterk merk? En hoe zorg je ervoor dat het inspirerend is voor iedereen die ermee werkt? Kijk mee hoe je dit vanaf de basis opbouwt.

Bouwsteen 1
In de basis bepalen we de uitgangspunten. We ontdekken samen je visie en missie. 'Waarom bestaat je bedrijf?' en 'Wat wil je bijdragen?' zijn vragen die beantwoord moeten worden.

Bouwsteen 2
Vervolgens is het zaak om heel concreet vast te stellen wat je te bieden hebt en wie je doelgroepen zijn. Durf hierin specifiek te zijn!

Bouwsteen 3
De merkessentie, merkbelofte en bewijsvoering van jouw merk worden bepaald. Hiermee verbind je merkidentiteit aan je organisatie.

Bouwsteen 4
Als de kern van het merk helder is, ga je de boodschap en doelstellingen vaststellen. Wat ga je vertellen en wat wil je bereiken?

Bouwsteen 5
Jouw strategie en propositie geeft antwoord op de vraag hoe we jouw merk in de markt zetten en haar onderscheidende kracht laten schitteren.

Bouwsteen 6
Een creatief concept is een origineel, fris en zelfbedacht thema, dat de basis vormt voor alle communicatie-uitingen.

Bouwsteen 7
Op basis van onderstaande bouwstenen worden de middelen uitgewerkt. Zo wordt jouw merkverhaal origineel en eenduidig verteld.

www.mooimerk.com