NIJKERK - Vrieshuis Lagemaat is een modern en innovatief bedrijf. Maar de uitstraling van het Nijkerkse bedrijf deed anders vermoeden. Van Hout bracht daar verandering in. De grafisch specialisten hielpen Vrieshuis Lagemaat met een complete restyling van de huisstijl én verzorgden direct alles wat daarbij komt kijken. Van logo en website tot bedrijfskleding, drukwerk en signing.

Wie start met een onderneming, steekt er veel tijd en energie in om het bedrijf op een goede manier neer te zetten. Maar hoe langer je onderneemt, hoe groter de kans dat je zo zorgvuldig gekozen logo of bedrijfswebsite niet meer passen bij wie je bent of hoe je jezelf in de markt wilt zetten. Zo gebeurde ook Vrieshuis Lagemaat.

Restyling
De specialisten van Van Hout boden uitkomst. Samen met Vrieshuis Lagemaat gingen ze aan de slag met het ontwerp van een compleet nieuwe huisstijl. “Dat doen we door samen met de opdrachtgever vooraf de kernwaarden, doelgroep, boodschap en doelstellingen vast te stellen”, vertelt eigenaar Etienne van Hout. Die vormen het vertrekpunt voor een visuele identiteit van het bedrijf. Hierdoor zijn onze ontwerpen niet alleen creatief, maar ook doelgericht, eigentijds en communicatief onderbouwd.”

Elk merk, elke klant, elk project en elke opdracht vraagt om een specifieke benadering, weet Van Hout inmiddels uit jarenlange ervaring. “Een onderscheidende vormgeving zorgt ervoor dat klanten een herkenbaar en vertrouwd beeld hebben van een organisatie, product of dienst. Een goed doordacht vormgevingsbeleid is dus een belangrijk deel van je communicatie. Daarom kijken wij net even verder voordat we zomaar beginnen met een nieuwe huisstijl, website, brochure of ander ontwerpgerelateerd communicatiemiddel van een bedrijf.”

Doordachte concepten
Ook online media zijn anno 2020 natuurlijk onmisbare instrumenten voor bedrijven. Van Hout maakt de fraaiste websites en bedenkt voor klanten hoe ze via sociale media de aandacht op hun bedrijf kunnen vestigen. Carool van Hout: “We kennen de trends, weten hoe we moeten omgaan met sociale netwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube. Wij bouwen naast een website desgewenst ook een Facebook- of LinkedIn-pagina.”

Groot voordeel van Van Hout is dat het bedrijf een uitgebreid dienstenpakket heeft. Creatie, drukwerk en digitaal printen, online media, directmailings, signing, bedrijfskleding, belettering en meer. De grafisch specialisten kunnen alles waar een logo op staat in huis produceren. “Naast online promotie blijven offline media belangrijk om klanten te informeren en te interesseren voor je bedrijf. Met mooi ontworpen brochures bijvoorbeeld, maar ook met posters, advertenties en flyers. Krachtig kleurgebruik en duidelijke teksten zijn de ingrediënten waarmee onze vormgevers al heel wat succesvolle producten hebben gemaakt.” Ook Vrieshuis Lagemaat werd van A tot Z ontzorgd. “Van het drukwerk tot de website, maar ook de bedrijfsfilm, bedrijfsvlaggen, interne en exerne signing, belettering van de voertuigen en bedrijfskleding. Je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben het mogen verzorgen. Tot grote tevredenheid van de klant.”

www.vanhout.nl