Een nieuwe site, wat nu?
Afgelopen weken hebben we weer een aantal websites op mogen leveren voor opdrachtgevers. Websites waar stuk voor stuk veel tijd is besteed aan het ontwerp en dit uiteraard om het er goed uit te laten zien. Maar met alleen een mooi ontwerp red je het niet.
Een nieuwe site, wat nu?
Afgelopen weken hebben we weer een aantal websites op mogen leveren voor opdrachtgevers. Websites waar stuk voor stuk veel tijd is besteed aan het ontwerp en dit uiteraard om het er goed uit te laten zien. Maar met alleen een mooi ontwerp red je het niet.
Of zoals ik het zelf vaak verwoord: als je website online staat, dan begint het feest pas. Hoe ga je namelijk bezoekers en (belangrijker) conversies genereren? Als full service internetbureau focussen wij ons daarom op de combinatie van het ontwikkelen van websites én online marketing.
Multidisciplinaire teams
Wat dit voor onze opdrachtgevers betekent? Het betekent dat we rondom de opdrachtgever een multidisciplinair team opzetten. Een team wat naast jou als opdrachtgever bestaat uit een designer, programmeur(s), online/content marketeer en een project manager. En niet onbelangrijk – het zijn onze eigen specialisten, waardoor je als opdrachtgever maar één aanspreekpunt hebt en houdt.
Wat koop je ervoor?
Eén van onze laatste projecten is de nieuwe website van Ematra (Ematra.nl). Het design is niet alleen mooi, maar elke pagina heeft duidelijke call-to-actions, teneinde conversies te genereren. Daarnaast zijn er, afgestemd op de inzet van Google Adwords, specifieke landingspagina’s ontwikkeld en hebben we Google middels redirects tijdig laten weten waar zij welke content op de nieuwe website konden vinden. Het zijn een paar mooie voorbeelden van het resultaat van een multidisciplinair team.
Kortom, ga je nog eens een nieuwe website laten ontwikkelen en deel je de (potentiële) webbouwers daarbij bijvoorbeeld ook nog mede dat je bij Google bovenaan wilt komen te staan. Wees je dan bewust van het feit dat ze hiervoor, rekening houdend met de lange termijn, wel de nodige specialisten voor in huis zullen moeten hebben. Het één hangt namelijk zeer nauw samen met het ander, maar dat ziet men regelmatig te laat in. Doe er je voordeel mee!
Ben van Luttikhuizen is eigenaar van Webleads. Hét internetbureau voor web development en online marketing.