Bakkerijen, supermarkten, cateraars... ze hebben allemaal verschillende wensen en eisen als het om geconditioneerde ruimtes gaat. Johan Hardeman stond zes jaar geleden aan de wieg van Inoflex en maakt nu samen met Gerrit Drost deel uit van de directie. Met een team van vijftien mensen wordt er dagelijks gewerkt aan een groeiende klantenkring in de meest uiteenlopende sectoren.

Logistiek plan
Wanneer een bedrijf interesse heeft, wordt er eerst een afspraak gemaakt. Johan: “We willen goed op de hoogte zijn van alle wensen, en wat een klant precies in een ruimte wil doen. Vervolgens maken wij een logistiek plan en doen een voorstel. Daarbij kijken we naar de deuren die het best passen, naar de eisen in het vakgebied en de hoeveelheid producten die opgeslagen of verwerkt moeten worden.” Als de klant tevreden is met het voorstel en de bijbehorende prijs, dan gaat de tekenaar van Inoflex aan de slag, worden de juiste producten besteld en wordt de bouw ingepland.



Snel en goed werken
Vervolgens maakt Inoflex het prioriteit om de klant tevreden te houden. Johan: “We zorgen dat alles op maat op de locatie aankomt. Dat betekent minder afval en sneller kunnen werken. Op de bouw hebben we altijd ook jongens van Inoflex zelf, zodat de lijntjes kort zijn. We vragen regelmatig feedback van de klant: verloopt alles goed?” Die houding loont. Gerrit herinnert zich een voorval waarbij een potentiële opdrachtgever tijdens een kennismakingsgesprek de kamer uitliep: “Hij wilde een klant van ons bellen voor advies. Toen hij terugkwam vertelde hij dat de man had gezegd: ‘Je bent gek als je niet met die jongens van Inoflex gaat bouwen.’”

Mooi eindresultaat
Volgens Johan zijn de leukste projecten die waar er een klik is met de opdrachtgever: “Zeker als iemand kwaliteit belangrijk vindt en bereid is te investeren, dan krijg je een ontzettend mooi eindresultaat. Dat levert voldoening op voor iedereen: van de mensen op kantoor tot degenen die het hebben gemaakt. Dat maakt ons werk leuk.”

www.inoflex.nl