E-mail is al jaren een essentieel instrument voor bedrijven om hun klanten direct te bereiken. Door automatisering kunnen gepersonaliseerde berichten namelijk op grote schaal geleverd worden. Daarnaast kan je met campagnes en nieuwsbrieven een ware community opbouwen. Dat is een virtuele gemeenschap met ten minste één gedeelde interesse: jouw bedrijf. Als je een gevestigde ondernemer bent en een mooi klantenbestand hebt verzameld in de afgelopen tijd, dan moet je daar wat mee doen!

Gepersonaliseerde contentMet gegevens over gedrag, demografie of aankoop-geschiedenis kun je e-mails afstemmen op de interesses van individuele ontvangers. Denk aan eerder bekeken producten of bestsellers in een bestelde categorie. 

Nauwkeurige targeting
Met segmentatie en targeting kun je het publiek opdelen in kleine groepen op basis van criteria. Bij NeoSEM gebruiken we hiervoor velden of tags, zoals geboortedatums, om op die dag een feestelijke aanbieding te sturen. Meer relevantie vergroot de kans op conversies.

Verbeterde klantbetrokkenheid
Door klanten ‘warm’ te houden, kun je de betrokkenheid vergroten. Of het nu gaat om waardevolle content, exclusieve aanbiedingen of herinneringen, e-mailautomatisering maakt het mogelijk om op het juiste moment met je doelgroep te communiceren zonder dat je er voortdurend aan hoeft te denken.

Kosten- en tijdbesparing
Een van de grootste voordelen van e-mail automatisering is de mogelijkheid om repetitieve taken te automatiseren, zoals het verzenden van welkomstberichten, follow-up mails na aankopen of het verlaten van een winkelwagen, en meer. Dit bespaart niet alleen tijd, maar vermindert ook kosten.

E-mailmarketing is cruciaal in de marketingmix, omdat je veel meer uit je klantenbestand kan halen en een goede klantervaring biedt. Wil je weten wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact op!

Jason Wu (06 - 17 90 64 08) is online marketing consultant bij NeoSEM. Dagelijks helpt hij ondernemers meer uit hun webshop of website te halen.

www.neosem.nl