Ineens zie je het. Dat ene beeld. Het grijpt je en laat je niet meer los. Het staat op je netvlies. Dát is wat beeld met je doet. Foto en video nemen het internet over. Ze vertellen jouw verhaal sneller, overtuigender en met veel meer impact dan je zelf zou kunnen. Benut jij de enorme kracht van beeld al optimaal? MooiMerk geeft je enkele tips:

Bepaal het doel van het beeld
Wil je werken aan klantenbinding, naamsbekendheid of het werven van een nieuwe collega? Met beeld kun je een heleboel dingen vertellen. Maar als de boodschap niet overeenkomt met je doel, sla je de plank mis. Bedenk dus van tevoren goed wat het doel van het beeld is en welke doelgroep je wilt aanspreken.

Zorg dat het beeld persoonlijk is
Zet in het beeld niet alleen het product of de dienst centraal, maar juist ook de mens ‘erachter’. Zo creëer je een band met je doelgroep. Maak bijvoorbeeld een beeld van het werkoverleg. Van de introductie van een nieuw systeem op de werkvloer. Of van een werknemer die met een glimlach aan het werk is voor de klant.

Maak gebruik van video op sociale media
Sinds 2014 heeft video een gigantische groei doorgemaakt. Dat is in de toekomst niet anders. Daar komt bij dat video het op social media een stuk beter doet dan stilstaand beeld. Video’s generen over het algemeen 20% meer clicks en zijn doeltreffender als het gaat om het doelgroepbereik.

Kies voor korte, creatieve video's
De internetgebruiker van nu raakt steeds meer gewend aan korte en effectieve stukken content die in 15 tot 20 seconden de boodschap overbrengen. Maak de video’s dan ook niet langer dan 30 seconden. Oh, en vergeet niet om ook tekst in het beeld te zetten! Niet iedereen heeft het geluid op z’n telefoon aan staan.

Bedenk een karakteriserend beeldelement dat uniek is voor jouw bedrijf.
In alle beelden van de MediaMarkt komt de rode huiskleur terug. Zodra je het beeld ziet, weet je: ‘Dit is van de MediaMarkt’. Probeer dit ook met jouw beelden te bereiken. Maak gebruik van kleur, compositie, belichting of een filter om de beelden eruit te laten springen. Zo creëer je bij de klant ook een visueel merkgevoel!

Kom je er niet uit? Kom eens langs in de fotostudio van MooiMerk!

www.MooiMerk.com