Het nieuwe jaar staat voor de deur. Dat betekent natuurlijk dat het ook tijd is om de goede voornemens (weer) uit de kast te halen. Maak deze voornemens niet alleen voor jezelf, maar ook voor jouw bedrijf. Ik help je een handje met jouw goede onlinemarketingvoornemens. Een goed begin is het halve werk!

Begin op tijd
Dit voornemen heb je vast al vaker gehoord, maar ik zeg het toch nog een keer: begin op tijd met je plannen. Wil je graag een grootschalige Valentijnsactie opzetten? Begin dan niet pas in februari met het opzetten ervan. Je kan niet de week ervoor beginnen met adverteren en teksten plaatsen, dan ben je al te laat. Je wilt de concurrentie voor zijn, dus houd je aan dit goede voornemen!

Maak van AI een goede vriend
AI, oftewel kunstmatige intelligentie lijkt pas net om de hoek te kijken, maar het is nu al niet meer weg te denken uit de online marketingwereld. In 2024 zal AI nog belangrijker worden, ook voor jouw online marketing. Zo kan je AI een opzetje laten schrijven voor een belangrijke mail. Of wat dacht je van een foto die wel één of twee aanpassingen kan gebruiken? Maak van AI een goede vriend, niet je vijand. Let wel op dat je niet al je werk uit handen geeft aan AI. AI is een hulpmiddel, het is niet je nieuwe online marketeer.

Houd het persoonlijk
Waarschijnlijk spreek je je klanten allang aan met hun voornaam in je e-mails, maar dat is niet meer genoeg als het op personalisatie aankomt. Potentiële klanten willen relevante content die perfect past bij waar ze zich in de klantreis bevinden, ze moeten zich op dat moment kunnen vinden in jouw content. Maar hoe realiseer je dit? Maak klantpersona’s, een goed doordachte contentstrategie én verzamel genoeg data! Heb je hier hulp bij nodig? Mijn collega’s van NeoSEM staan voor je klaar om jou een vliegende start het nieuwe jaar in te geven!

Jason Wu (06 - 1790 6408) is online marketingconsultant bij NeoSEM. Dagelijks helpt hij ondernemers meer uit hun webshop of site te halen.

www.neosem.nl