KOOTWIJKERBROEK - Of je nu meer klanten zoekt, nieuwe medewerkers aan je bedrijf wilt binden of op andere fronten vooruit wilt; het is makkelijker als je een sterk merk bent. MooiMerk helpt bedrijven om zo’n merk te ontwikkelen.

Zie jij ook de resultaten en team groeien in jouw bedrijf? Krijg je grotere klanten? Maar blijft je uitstraling en je verhaal achter bij deze ontwikkelingen? Neem dan eens de tijd voor doordachte merkstrategie. MooiMerk helpt B2B-maakbedrijven uit de wijde regio daarbij. Tot de klantenkring behoren bijvoorbeeld bedrijven als Gevelstyling, Kletec, SunCircle, Falk Bouwsystemen en Hazeleger Kaas. “Bedrijven die mooie, tastbare dingen maken. Dat spreekt ons aan. Dat geldt ook voor ambitie. We houden van organisaties die heel doelgericht zijn en weten waar ze naartoe willen. Wij helpen ze om daar te komen”, vertelt eigenaar Helmert van Reenen.

Merkidentiteit als fundering
Dat begint vaak op het gebied van identiteit en strategie. Wat drijft je om te doen wat je doet, waar sta je voor en wat maakt je wezenlijk anders dan anderen? “Zie het als de fundering van je merk. Het is de basis voor alle marketinguitingen die we maken en zorgt ervoor dat je straks het juiste verhaal vertelt. Een merkbelofte, merkwaarden én een merkverhaal die bij je passen en waar medewerkers en klanten zich mee identificeren”, zegt Van Reenen.

Die strategie en merkidentiteit kunnen de specialisten van MooiMerk vervolgens doorvertalen in tal van uitingen. Van logo en beeldconcept tot complete website, beurstand en magazine. “Daarbij merk je dat de roots van MooiMerk liggen in fotografie en vormgeving. De focus ligt bij ons sterk op beeld. We visualiseren je visie, willen beeldbepalend zijn”, vertelt art director Edwin Rozendal.

Multidisciplinair team
Dat doet MooiMerk met een team van tien specialisten. Van merkstrateeg tot vormgever en van fotograaf tot communicatiemedewerker. “In de afgelopen jaren zijn we serieus opgeschaald, om mee te groeien met onze klanten. We hebben bewust ervaring in huis gehaald. Onze merkstrateeg heeft bijvoorbeeld in haar vorige jobs opdrachten gedaan voor KPN, Nuon en Buitenlandse Zaken. Maar ook op andere vlakken hebben we echt power in huis. Dat moet ook want als je een niveau hoger gaat spelen, ligt de lat ook hoger”, zegt Van Reenen.

Wat niet veranderde? Dat is de cultuur. Ja, bij MooiMerk zijn ze oprecht begaan met je merk en daarom best vasthoudend. Je moet als merk lef durven tonen, vindt de Kootwijkerbroekse ondernemer. “Maar dat combineren we wel met een hands-on aanpak. We zijn geen dromers, we snappen dat je als snelgroeiend bedrijf ook snel wilt schakelen met een marketingbureau”, vult Rozendal aan. “Moet er op korte termijn nog ergens gefotografeerd worden? Dan regelen we dat. We werken ook regelmatig samen met marketingmedewerkers van klanten, soms zelfs bij hun op locatie. En geen probleem als je met ons concept en templates bijvoorbeeld zelf de afbeeldingen voor social media maakt. Wij kijken gewoon mee en helpen we je waar nodig om bij te sturen.”

Sterk werkgeversmerk
Als het gaat om het bouwen van een merk is consistentie ontzettend belangrijk. Vasthouden aan één stijl en één boodschap. Dat zorgt ervoor dat potentiële klanten begrijpen en voelen waar je voor staat. “Maar merkdenken raakt tegenwoordig eigenlijk alle facetten van je organisatie. Het vinden van nieuwe collega's en vasthouden van bestaande medewerkers is bijvoorbeeld voor veel bedrijven en organisaties een uitdaging. Het bouwen van een sterk merk is ook in dat opzicht waardevol. Het zorgt ervoor dat medewerkers zich meer verbonden voelen met je bedrijf, met trots over hun werk praten. Of zoals we dat in Kootwijkerbroek zeggen: wijs zijn met je merk!”

www.mooimerk.com