BARNEVELD - Je klanten en relaties op de hoogte houden van ontwikkelingen binnen je bedrijf? Dat kan natuurlijk met je website en op sociale media met tweets, blogs en posts, maar óók met filmpjes.

Rob van Velsen van To Be Spoken maakt zulke video’s voor bedrijven en organisaties, maar traint ondernemers ook om dat op een efficiënte en deskundige manier zelf te doen. Want het is wel fijn als de kwaliteit van beeldmateriaal een beetje aansluit bij jouw kwaliteiten en deskundigheid als professional, geeft Rob van Velsen aan. En omdat dat lang niet altijd het geval is, geeft hij ondernemers tijdens trainingen tips en trucs om korte filmpjes te produceren en te publiceren. “Ik leg de basics uit van het maken van een verhaal. Waar je op moet letten om mooie beelden te maken die stabiel zijn en een logische compositie hebben. Ook geluid is een aandachtspunt. Na de uiteindelijke montage wordt uitgelegd hoe het filmpje via sociale media kan worden gedeeld. Superpraktisch eigenlijk.”

Het is onvoorstelbaar wat je kunt met een mobiele telefoon, vindt Rob. “Met een smartphone heb je in principe alles in huis om een professionele video voor je bedrijf te maken. Die mogelijkheid sluit nauw aan bij de behoefte van veel ondernemers om met korte filmpjes effectief te informeren en te overtuigen. Dat kan je uitbesteden, maar het is ook effectief en kostenbesparend om het zelf te doen.”

Rob van Velsen is naast zijn werk als trainer ook actief als voice-artist, scriptschrijver en is als docent werkzaam aan het Grafisch Lyceum Utrecht.

www.tobespoken.nl