BARNEVELD - Procomm heeft begin november een inspiratiemiddag gehouden voor verantwoord ketenbeheer. Het bedrijf ontving MVO Nederland 'in de keuken' van leverancier Mid Ocean Brands in Barneveld.

“Niet zo lang geleden hebben we ons gouden PPP CSR-certificaat behaald”, vertelt Joop van Veelen. Met dit certificaat van branche-organisatie Platform Promotional Products geven wij aan dat we alleen zakendoen met leveranciers die hun zaken op orde hebben op MVO-gebied. Door de grote diversiteit aan fabrieken en de import uit China heeft Procomm bewust voor een aantal preferred suppliers gekozen die over voldoende kennis en middelen beschikken om te voldoen aan de wet- en regelgeving. Op het gebied van arbeidsomstandigheden, maar ook rond veiligheids- en gezondheids-eisen.”

'Groen'
De certificering wekte de interesse van MVO Nederland, waarop Procomm hen uitnodigde voor een inspiratiemiddag. Leverancier Mid Ocean Brands liet zien hoe zij werkt en Van Veelen benadrukte dat het tijd wordt dat ondernemers in de promotionele productenbranche op grotere schaal actie gaan ondernemen. Van Veelen: “Natuurlijk zijn er ook veel positieve voorbeelden, maar je hoort bedrijven vaak roepen dat ze 'groen' zijn, terwijl ze daar formeel weinig aan doen.” Hoe je concreet kunt maken dat je MVO werkt? “Door je te laten controleren. Word lid van MVO Nederland en brancheorganisaties, kies voor leveranciers die groen zijn en raak CSR-gecertificeerd. Dan roep je niet alleen dat je groen bent, maar laat je ook zien aan de wereld dat je doet wat je belooft!”?

procomm.eu