BARNEVELD - Samenwerkingspartners, waardevolle inspiratie en zelfs de eerste klanten; de hulp van Barneveld Tomorrow heeft ondernemers Roy Brouwer en Wiebe van den Brink al het nodige opgeleverd. Hun start-up Clickwave, een onlinemarketingbureau, maakt een vliegende start.

Clickwave helpt b2b-organisaties om beter gevonden te worden via Google. Belangrijk, want maar liefst 93 procent van de zoekacties naar een product of bedrijf begint bij de zoekmachine. Kom je vervolgens niet in de top 3 van zoekresultaten voor? Dan loop je in 95 procent van de gevallen de klandizie mis. Serieuze cijfers dus. De afgelopen maanden hebben Barnevelders Roy Brouwer en Wiebe van den Brink gewerkt aan de ontwikkeling van eigen software waarmee ze bedrijven beter resultaat kunnen leveren, in minder tijd dan een doorsnee bureau. “Dat lukt door een deel van ons werk te automatiseren. Zo houden we meer tijd over voor bijsturing van campagnes en contact met de klant.”

In eerste instantie startten de twee vrienden en oud-collega's in de onlinemarketingbranche vanaf de keukentafel, maar na een eerste kennismaking met Barneveld Tomorrow hebben ze een professionaliseringsslag geslagen. “Barneveld Tomorrow bood ons een werkplek aan bij hen op kantoor, wat ons direct inspiratie en waardevolle contacten opleverde. Van samenwerkingen met andere jonge start-ups die ons perfect aanvullen, zoals Social Byte dat zich richt op socialmediamarketing,  tot ingangen bij potentiële klanten. We hebben inmiddels, mede door de netwerkfunctie van Barneveld Tomorrow, de nodige testcases gedraaid met onze software en de resultaten zijn erg positief. Zo positief dat we vanaf 1 november onze diensten met Clickwave openstellen voor alle ondernemers in de regio.”

www.barneveldtomorrow.nl