Pinkassa op je eigen smartphone met Rabobank
BARNEVELD - Pinnen. Eén van de meest basale manieren van betalen. Speciaal voor ondernemers biedt Rabobank de mobiele betaaloplossing Rabo SmartPin aan. Altijd en overal betalingen accepteren via de smartphone of tablet.
“Kan ik pinnen? Het is vaak de eerste vraag die ik krijg”, vertelt Albert Lagerweij van Lagerweij Witgoed. “Contant geld hebben mensen steeds minder in huis en overmaken wil men nog wel eens vergeten. Bovendien komt het regelmatig voor dat mensen het betalen aan hun oudere kinderen overlaten omdat zij zelf nog aan het werk zijn. Een mobiel pinapparaat is voor mij als witgoedreparateur dan ook een ideale oplossing.”
Verkoop en handel in witgoed
De jonge Barnevelder richt zich sinds begin van dit jaar volledig op zijn eigen onderneming, na twaalf jaar in het witgoedvak. Onder de naam Lagerweij Witgoed repareert en verkoopt hij nieuw en gebruikt witgoed. Van wasmachine en droger tot kookplaat en koelkast. “Installatie en reparatie gebeurt allemaal op locatie, bij de klant thuis. Dat is precies wat ik zo mooi vind aan dit werk: het is de perfecte combinatie van techniek en werken met mensen. Als kind droomde ik al van een baan waarin ik met mijn auto vol waren langs de deuren zou trekken. En nu is dat in de kern wat ik ook daadwerkelijk ben gaan doen.”
Contact- en bonloos
Een mobiel pinapparaat is niet nieuw, vertelt Lagerweij. “Er zijn verschillende opties, maar veel daarvan vond ik te duur. Dit omdat je een onderhouds- én een internetabonnement moet betalen. De Rabo SmartPin sprong eruit omdat die heel compact is en werkt via een app op mijn smartphone. De betaalbon verschijnt op mijn telefoon, waarna ik die kan aanvullen met een omschrijving of referentienummer en naar de klant kan mailen. Zo is de bon altijd terug te vinden voor de garantie. Het is zelfs mogelijk om contactloos te betalen. Dat vinden klanten al helemaal prettig.”
Ook voor hemzelf is de SmartPin een uitkomst vertelt Lagerweij. “Ik ben continu onderweg en vind het prettig dat ik geen grote bedragen op zak heb en niet te maken krijg met nepgeld. Het is een stukje service naar de klant toe en een stukje gemak en veiligheid voor mezelf. Bovendien kan ik met de app mijn dagomzet berekenen en downloaden voor mijn administratie. Het werkt niet alleen snel, maar ik straal ook meer professionaliteit uit met mijn bedrijf.”
Kassa voor mkb'ers
Rabo SmartPin is speciaal ontwikkeld voor ondernemers die klanten graag het gemak van pinnen willen bieden en weinig (pin-)transacties hebben, vertelt Berry Kraak, accountmanager MKB bij de Rabobank. “Het is een mobiele betaaloplossing die gebruikmaakt van een compacte kaartlezer en een app. Dit maakt het ideaal voor ondernemers die veel onderweg of op locatie zijn zoals Lagerweij Witgoed, of die alleen transacties hebben in het seizoen. De abonnementskosten zijn laag, 10 euro per maand, en de vaste transactiekosten bedragen 15 cent. Het systeem werkt overal in Europa en het is naast pinnen ook mogelijk om contante betalingen te registeren en wisselgeld te berekenen.”