Wil je meer conversie halen uit je website? Of heb je een ander marketingvraagstuk? Kies eens voor een andere aanpak en ga sprinten! MooiMerk pakt elke opdracht in een sprint van één of twee weken op. Sprints zijn onderdeel van scrum. Dit is een veelgebruikte methode waarmee je in teamverband op een snelle en flexibele manier resultaten boekt. Hoe doen we dat?

Team samenstellen
Op basis van wat er moet gebeuren stellen we een ‘designteam’ samen. Dit is een team van drie tot vier personen, dat zelfsturend aan de slag gaat met de opdracht. Het team bestaat uit verschillende mensen met uiteenlopende vaardigheden.

Aan de slag!
We maken een lijst van alle werkzaamheden die nodig zijn om de opdracht te realiseren. Dit is de ‘product backlog’. Aan het begin van iedere sprint plannen we met het designteam welke taken we oppakken uit de ‘product backlog’. Zo ontstaat een ‘sprintplanning’.

Te doen, bezig en klaar
We maken gebruik van een digitaal planbord. Hierop staan alle taken van de sprint. We schuiven de taken tijdens de sprint van kolom ‘te doen’ naar ‘bezig’ en ‘klaar’. Zo zijn de resultaten voor iedereen zichtbaar!

Dagstart
We houden elke ochtend een dagstart van maximaal een kwartier. Ieder teamlid vertelt kort wat hij de vorige dag bereikt heeft, wat hij vandaag gaat bereiken en wat de hindernissen zijn die hem of het team verhinderen het sprint-doel te behalen.

Resultaten delen
Aan het eind van de sprint delen we het resultaat met de klant. Het hoeven geen kant en klare producten te zijn. Het kunnen ook tussen producten zijn. Ook evalueren we de onderlinge samenwerking: wat kan beter, sneller of effectiever?

En door...
We houden de sprint-cyclus consequent vol. Alleen zo maken we marketing meters en boeken we resultaat!
Heel veel succes met ‘sprinten’! Interesse? Loop eens bij ons binnen in Kootwijkerbroek.

MooiMerk.com