BARNEVELD - Wat hebben een koffieleverancier en een ICT-partner met elkaar gemeen? Heel veel, blijkt uit een gesprek met de Barneveldse bedrijven Coffee@Work en Van Delen Telecom. Eén van die overeenkomsten is het streven naar kwaliteit. Corné van Delen: “We zoeken er altijd naar hoe we het beste kunnen geven. Niet alleen in onze dienstverlening, maar in alles. Dus ook als het gaat om de koffie die we aanbieden. Die moet excellent zijn en dat is hij ook sinds onze samenwerking met Coffee@Work.

”De klant op #1
De samenwerking tussen Coffee@Work en Van Delen Telecom houdt inmiddels al elf jaar stand. Corné van Delen: “Onze vorige leverancier kwam een belangrijke afspraak niet na, dus gingen we op zoek naar een nieuwe partner. Coffee@Work was een klant van ons én een Barnevelds bedrijf. Daar ben ik gevoelig voor; ik vind lokale samenwerkingen iets moois. Na een koffieproeverij waren we om. De kwaliteit van de koffie is gewoon heel goed. Weet je wat het is? De klant staat bij ons op nummer 1 en dat moet hij merken. In alles. Mijn medewerkers en ik parkeren dus achteraan, zodat de parkeerplaatsen bij de ingang voor klanten beschikbaar blijven. Vervolgens moet een bezoeker een excellente kop koffie aangeboden krijgen. Onder onze klanten bevinden zich sterrenchefs die onze koffie complimenteren. Al is misschien minstens zo veelzeggend dat sinds de samenwerking met Coffee@Work onze medewerkers met hun eerste kop koffie wachten tot ze op kantoor zijn.”

Snel problemen oplossen
Ronny Aarts van Coffee@Work is trots op de samenwerking: “Het niveau van de koffie moet passen bij het niveau en het DNA van het bedrijf. Corné zei destijds ook direct: ‘Ik wil bonenkoffie, geen oploskoffie’. Waar instant destijds nog de norm was, waren wij er al vroeg bij en konden klanten bij ons kiezen voor een volautomatische espressomachine. Ook wij hebben hoge kwaliteit altijd voorop gesteld en is duurzaamheid belangrijk bij ons: we zijn trots op de hoeveelheid gecertificeerde producten zoals koffie, thee, houten roerstaafjes en FSC geproduceerde bekers die wij in ons assortiment hebben.” “Bovendien lossen jullie problemen altijd heel snel op”, vult Corné aan. “Dat is ook een van onze pijlers. Bij problemen altijd snel reageren en blijven communiceren. Ga je tot het uiterste om een klant in een lastige situatie te helpen, dan gaat hij nooit meer weg.” Ronny beaamt dat: “Een van mijn credo’s is: een bedrijf is zo sterk als zijn oplossend vermogen.”

De twee bedrijven blijken nog meer raakvlakken te hebben. Zo zijn ze beide opgericht in 1998, zijn ze ongeveer even groot en hebben allebei een familiair karakter dat zich vertaalt in een thuisgevoel op de werkplek. Corné leidt het bedrijf met zijn vrouw Alida, Ronny met zijn zwager Peter Canta. Maar belangrijker: ze vinden elkaar in eenzelfde soort DNA. Waarin het gaat om passie voor het werk, respect, teamwork, het stimuleren van regionaal ondernemerschap, maatschappelijke betrokkenheid en goede samenwerkingen op basis van vertrouwen. Bij dat laatste hoort ook trouw en loyaliteit. Corné: “Allebei worden we wekelijks gebeld door andere aanbieders met mooie voorstellen. Ik denk dan no way. Je ruilt een goede samenwerkingspartner niet zomaar in. En ik weet dat dit andersom ook zo is.”  GelukVolgens Corné is wat gelukkig maakt in twee woorden te vatten, namelijk ‘andere mensen’. Dat is één van de redenen dat hij op het kantoor in de kelder een bar heeft laten bouwen: “Alle medewerkers mogen vrijdag om vijf uur naar huis, maar bijna iedereen blijft voor een drankje en de gezelligheid. Mensen hebben behoefte aan samenzijn. Ook daarom investeer je in goede koffie. Onderschat het effect niet van het praatje bij het koffieapparaat.”           

www.coffeeatwork.nl