Toe aan extra afzetmarkten? Ga aan de slag met marketplaces!
Heb je jouw online marketingkanalen goed op de rit en ben je toe aan extra afzetmarkten? Dan kunnen marketplaces uitkomst bieden. Grote platformen als bol en Amazon bieden namelijk de mogelijkheid om jouw producten ook op hun webshop te verkopen. Is dit de volgende stap voor jou? Lees dan snel verder!
De voordelen van marketplaces
Verkopen via marketplaces gebeurt vaak op commissiebasis: je betaalt alleen per daadwerkelijke verkoop. Hierdoor loop je als webshop nauwelijks risico. Niks verkocht? Dan maak je ook geen kosten! Daarnaast kan je een veel grotere groep potentiële klanten bereiken.Verkopen via bolBol, wie kent het niet? Deze site staat al jaren bovenaan Google en is dé plek om je producten op te verkopen. Bol rekent gemiddeld 13% commissie. Dit is waarschijnlijk een stuk lager dan jouw marketingkosten. Een zakelijk bol-account heb je snel opgezet en als je er wat tijd voor vrijmaakt, heb je je producten er zo op staan. Wil je onnodig handmatig werk voorkomen? Wij zorgen er door automatiseringen voor dat jouw assortiment altijd up-to-date is in bol!
Amazon: de Amerikaanse gigant
In Nederland is Amazon nog relatief ‘nieuw’, maar toch timmert deze Amerikaanse gigant ook hier keihard aan de weg. Het werkt echter nog een stuk minder prettig dan bijvoorbeeld bol. Daarom is het belangrijk om vooraf goed na te denken hoe je zo veel mogelijk kan automatiseren.
De grootste: Marktplaats
Een grote en bekende marketplace is natuurlijk Marktplaats. Voordeel van Marktplaats is het gigantische bereik. Praktisch heel Nederland zit op Marktplaats. En tegenwoordig niet alleen meer voor tweedehands spullen! Ook voor nieuwe producten beginnen veel Nederlanders hun zoektocht op Marktplaats. Het aantal bezoekers op bol blijft wel groter en je betaalt bij Marktplaats per klik op je advertentie. Wil je vandaag nog starten met verkopen via marketplaces? Wij automatiseren en optimaliseren jouw productfeed, zodat je het meeste uit deze extra afzetmarkt haalt!
Jason Wu (06 - 17 90 64 08) is eigenaar van NeoSEM, het online marketing bureau voor e-commerce.