Rabobank begeleidt stormachtige groei van Donselaar Tenten
In een jaar tijd 60 procent omzetgroei realiseren. Het tekent de turbulente fase waarin de twee jonge eigenaren van Donselaar Tenten zich bevinden. Niet voor niets zitten ze regelmatig aan tafel met accountmanager Leonard Faber van de Rabobank. En dan staat er ook nog een verhuizing naar Barneveld op de agenda.
De beginjaren, waarin Erik van Donselaar tenten regelde voor mede-studenten die aan het werk gingen in de polder, liggen mijlenver achter hem. Samen met mede-eigenaar Remco van Ginkel runt Erik het bedrijf met inmiddels 20 vaste medewerkers en tijdens piekmomenten evenzoveel seizoenswerkers. Op jaarbasis realiseert Donselaar Tenten 2.000 projecten, waar 18.000 vierkante meter tent wordt opgebouwd en 25.000 vierkante meter vloer wordt gelegd. Het Renswoudense bedrijf groeide uit tot dé specialist in verhuur van tijdelijke accommodaties. De onderneming beschikt over een complete vloot aan professionele tenten op maat, die door bedrijven en particulieren worden gebruikt op evenementen, festivals, bruiloften, beurzen of als tijdelijke opslagruimte.
Grootzakelijk
Door de onstuimige groei belandde het klantendossier van Donselaar Tenten binnen de burelen van Rabobank Gelderse Vallei op de afdeling Grootzakelijk. Sindsdien is accountmanager Leonard Faber de financiële gespreks- en sparringpartner van het tweetal. “Groei moet gefinancierd worden’’, vat hij het bondig samen. “Wat de groeiambities van een onderneming ook zijn, financiële investeringen zijn vaak noodzakelijk om het mogelijk te maken. Daarom zitten we een paar keer per jaar om tafel om te kijken wat realistisch en haalbaar is.” Geen overbodige luxe, geeft Erik van Donselaar aan. “Ik ben iemand die altijd vooruit kijkt, plannen maakt, wil groeien. En dat wil ik graag snel, zonder vertraging. Daar is helderheid over de omzetcijfers voor nodig. Leonard levert daarin een waardevolle bijdrage door advies te geven in het correct aanleveren van cijfers. Zodat we snel kunnen schakelen.”
Verhuizing
De groei leidde de afgelopen jaar tot versnippering van de opslag van het materieel. Inmiddels staan op zes verschillende locaties spullen opgeslagen, vertelt Remco van Ginkel. “Iedereen snapt dat dat niet efficiënt is. Dat is binnenkort verleden tijd, want we hebben in het voormalige pand van Bos Dynamics, op de Harselaar, een pand gevonden dat we kunnen gebruiken voor opslag en uitgifte.”