BARNEVELD – Bij SDVB groeit de sponsorgroep lekker door. Het bestuur zag de laatste maanden meerdere nieuwe partners instromen, terwijl bestaande sponsoren juist een stapje bijzetten. Die groei past bij de ambities van de club en bij de actievere manier van werven.

Een van de opvallendste nieuwe namen is Human & Horse Academy, dat meteen voor vijf jaar instapte als Goudhaan-sponsor. Ondernemer Ariën Arends is al actief binnen de jeugd- en vrouwenafdeling en wil dat deel van de club verder laten bloeien. De sponsorbijdrage wordt dan ook bewust ingezet voor de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal.Ook in de sportieve hoek haakten nieuwe bedrijven aan. Zo werd Het2Wielerhuis van Roy en Cynthia Barten sponsor. Jonge ondernemers die de sportcultuur omarmen en zien dat veel voetballers ook graag op de fiets stappen. Voor hen voelt zichtbaarheid bij SDVB als een logische match.

Volgens bestuurslid Jarnik Beker is de groei niet alleen te danken aan het nieuwe bestuur, maar vooral aan de werving die het afgelopen seizoen verder is aangescherpt. Een vaste groep vrijwilligers benadert wekelijks potentiële sponsoren. De gesprekken draaien volgens hem vooral om zichtbaarheid en betrokkenheid. “Veel bedrijven willen meer dan alleen een bord langs het veld. Ze vinden het mooi als de club stappen kan zetten. Dat sluit aan bij de ambitie van voorzitter Bernard Schermers om door te groeien richting de derde divisie. En jeugdzaken en breedtesport vragen nu eenmaal om goede trainers en betere faciliteiten. Sponsoren helpen om dat mogelijk te maken.”

SDVB zoekt bewust naar partners die zich verbonden voelen met de club. “Je wilt bedrijven die snappen wat SDVB betekent en die daar graag aan bijdragen”, zegt Beker. “Met onze ambities, een actieve businessclub en een strakke wervingsaanpak, liggen er genoeg kansen. We verwachten komend seizoen dan ook opnieuw nieuwe namen te kunnen verwelkomen.”