Reclamepioniers met passie
BARNEVELD - Tientallen gerenommeerde architectenbureaus en interieurinrichters rekenen ze tot hun klantenkring, en ze lieten hun creatieve visitekaartje achter in hotels, bedrijven en heel veel andere gebouwen door heel Nederland. Van de Pol Reclame doet met onderscheidende ontwerpen en signing wat ze ook beogen voor hun klanten: opvallen! Hoe? Met passie, creativiteit en slimme oplossingen.
Boek een kamer in het Mercure Hotel op Schiphol en je loopt in de badkamer tegen een Hollands landschapstafereel op. Over de bestaande tegels werden hier door Van de Pol waterdichte sfeerpanelen met een mat laminaat geplaatst. Of bezoek (als het weer kan) Strandhotel Poort in Bloemendaal, waar Van de Pol luxe gevelreclame bevestigde die de aandacht trekt van bezoekers. Maar ook dichterbij huis: op Nationaal Park De Hoge Veluwe verzorgde Van de Pol de signage voor het nieuwe Park Paviljoen. Of de gevelreclame van Jonker & Schut op De Harselaar. Zomaar een greep uit het kleurrijke portfolio van deze reclamemakers van Barneveldse bodem.
Megaprinter
Momenteel werkt het team van Van de Pol onder meer in het WTC in Rotterdam, waar tijdens een hotelrenovatie 168 kamers worden voorzien van sfeerwanden. Maar liefst vierduizend vierkante meter aan print wordt hier op de wanden bevestigd. Werden deze prints voorheen nog buitenshuis geprint, tegenwoordig gebeurt dat gewoon aan de Bellstraat 33, dankzij de komst van een megaprinter die met speels gemak (naadloze!) prints produceert tot 3.20 hoog en tientallen meters lang.
“We beschikken over een zeer omvangrijke beeldbank, waarop je eigenlijk elke foto kunt vinden die wij of onze klanten maar nodig zouden kunnen hebben. Daarnaast hebben we creatievelingen in huis die deze beelden volledig naar eigen inzicht kunnen bewerken. Dat betekent dat het resultaat altijd uniek is.”
Inrichting
Onderschat nooit wat een inrichting van een ruimte doet met zijn gebruikers, geeft Bert aan. “Bewezen is bijvoorbeeld dat specifieke kleuren het koopgedrag van bezoekers kan beïnvloeden. Zo ver kan het gaan. Hetzelfde geldt voor een kantoor. Wat klanten ervaren wordt voor een groot deel bepaald door wat ze om zich heen zien.”
Met zeven mensen wordt er elke dag met heel veel enthousiasme gewerkt aan deze en andere projecten. Standaardoplossingen worden zoveel mogelijk vermeden. “Elke klant is anders. Daarom is het belangrijk om altijd creatief te blijven. We noemen onszelf niet voor niets 'pioniers in reclame', altijd weer op zoek naar een uniek resultaat. Een uiting die je niet zo snel ook ergens anders zal tegenkomen.”
Van de Pol Reclame heeft een ‘high end’ landelijke klantenkring en een indrukwekkend portfolio. Tegelijkertijd is er ook een grote diversiteit aan opdrachtgevers. “We zijn blij dat ons bureau ook gewaardeerd wordt in onze eigen regio, waar we tal van mooie samenwerkingen hebben. Of het nu om grote of kleinere projecten gaat, steeds weer geldt dat we onze creativiteit en ons enthousiasme graag inzetten om het mooiste resultaat te bereiken.”