Word content met je content

Heb je in deze periode wat tijd over of wil je voorbereid zijn voor eventuele toekomstige tijden van aanpassingen? Dan is het goed om de content van je website eens door te nemen. Klopt de content nog die er, misschien al jaren, staat? Kun je inmiddels wat zaken aanvullen? Komen belangrijke zoekwoorden, waar jouw klanten op zoeken, terug in de teksten?

Daarnaast is het goed om hele nieuwe teksten te (laten) schrijven. Grote kans dat later aangevulde pagina’s op je website snel online zijn gezet, zonder lang over de tekst nagedacht te hebben. Of er zijn zelfs teksten gekopieerd van andere pagina’s. Dit soort duplicated content straft Google af. Dus, tijd over? Scan je content!

Beantwoord vragen

Zowel in deze tijden van crisis als in andere tijden; mensen hebben vragen. Over je product, over je dienstverlening. En daarom is het handig om je website te verrijken met veelgestelde vragen; een zogeheten FAQ (Frequently Asked Questions). Heb je via je contactformulier of per telefoon bepaalde vragen al een aantal keer gekregen? Voeg ze toe. Je kunt ook kijken naar veelgestelde vragen in Google rondom zoektermen die voor jou interessant zijn. Zo wordt jouw website een autoriteit voor Google: Er is veel relevante informatie te vinden.

Balans

Toch is het het beste om je te richten op een balans tussen SEO en SEA. Zo pluk je in alle mogelijke tijden de vruchten van je werkzaamheden op dit gebied. En mocht het adverteren even lastig gaan, om wat voor een reden dan ook, kun je terugvallen op je gemaakte SEO-meters.

Wil je weten wat jij nog kunt verbeteren op het gebied van zoekmachinemarketing? We voeren graag een scan voor je uit. Wil je je zoekmachinemarketing helemaal uitbesteden? Laat het ons weten. We kunnen veel voor je betekenen!

Ben van Luttikhuizen is eigenaar van Webleads; hét internetbureau voor web development en online marketing.

www.webleads.nl