‘Zit je nog lekker in het werk?’ ‘Jullie zijn nu zeker helemaal druk?’ Los van de vraag of druk zijn wel of niet goed is, zul je deze vragen als ondernemer ongetwijfeld ook met regelmaat krijgen. Als Webleads zijnde hebben wij gelukkig een trouwe en groeiende klantenkring en daar zijn we dankbaar voor. Dit betekent gelukkig ook dat wij tot op heden, in zowel hoogtijdagen als tijden van crises, voldoende werk hebben gehad.

Het voorgaande geldt uiteraard niet voor elke ondernemer. Zo is één van onze opdrachtgevers een specialist in reizen naar Israël. U kunt zich ongetwijfeld voorstellen dat zo’n ondernemer met zaken als de coronacrisis en de huidige oorlog/strijd met Hamas de zon al even niet meer heeft zien schijnen.

Noodzaak tot innovatie en inventiviteit
Wat ik bij deze ondernemer echter ook gezien heb, is het feit dat zij – deels door nood gedreven – meer dan ooit hebben ingezet op innovatie en het doorlopend willen doorontwikkelen/optimaliseren van hun website en online marketing. Een insteek die er niet alleen aan heeft bijgedragen dat ze nog bestaan, maar die er mijns inziens ook voor heeft gezorgd dat ze online nu verder zijn dan wanneer ze deze tijden niet gekend zouden hebben.

Tegenwind
Het gezegde ‘het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen’, bewijst voor mij daarmee maar weer eens waar te zijn. Wanneer ik ondernemers over hun website spreek, krijg ik met regelmaat het gevoel dat ze hier niet wild enthousiast over zijn. Is er dan te weinig wind om lekker te kunnen vliegeren of hebben ze te weinig tegenwind (lees: uitdaging)? Het doorontwikkelen van een website of het optimaliseren van je online marketing is voor iedereen lastig en vraagt om een investering in tijd en/of geld. In mijn optiek is de vraag daarom meer of je zin hebt om een beetje ‘tegenwind’ op te gaan zoeken. Ik weet zeker dat wanneer je de drive hebt om de lat voor je website of online marketing steeds wat hoger te leggen, dit je geen windeieren zal leggen.

Meer wind in de...
Wil je graag meer leads via je website genereren? Of zijn jouw online marketing en website voor je gevoel niet optimaal op elkaar afgestemd? Ik kom graag een keer vrijblijvend bij je langs om te brainstormen over hoe we samen wat meer wind in jouw ‘vlieger’ kunnen krijgen.

Ben van Luttikhuizen is eigenaar van Webleads; hét internetbureau voor web development en online marketing.

www.webleads.nl