Het einde van 2021 is alweer in zicht en voor ons is het jaar voorbij gevlogen, ondanks dat we - wederom - een vreemd jaar hebben gehad. Mede daarom kijken we graag vooruit naar 2022 en dat doen we met een paar online marketing trends.

20 jaarIn oktober vierden we het 20-jarig bestaan van Webleads. In de afgelopen twee decennia is er veel veranderd, zeker op het gebied van website-ontwikkeling en online marketing. Wat niet is veranderd, is het feit dat juist ons totaalpakket (websites & online marketing), voorziet in een grote behoefte. Sterker nog: de sleutel tot online succes ligt meer dan ooit juist in deze combi. Wij zien de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet en gaan ervan uit dat wij nog veel effectieve websites en online marketing campagnes mogen ontwikkelen, waar wij samen met onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Data is het nieuwe goudIs de wisselwerking tussen jouw online marketing en website wel echt goed? Dit leid je af uit de data (resultaten). Maar dat niet alleen. Al langer worden er gebaseerd op de data namelijk ook automatisch acties in gang gezet. Denk bijvoorbeeld aan een bezoeker op je website die automatisch een andere (persoonlijke) tekst of afbeelding te zien krijgt, gebaseerd op zijn/haar eerdere bezoek aan jouw website. Of een mail die automatisch wordt verstuurd wanneer iemand in een webshop al een x-aantal dagen producten in zijn/haar winkelwagentje heeft staan, maar die nog niet heeft afgerekend.

Dit heet marketing automation en de komende jaren zal je op dit vlak sterke ontwikkelingen zien. Binnen Webleads hebben wij het qua data vaak over meten = weten, maar als wij het nog wat stelliger verwoorden, dan is data echt het nieuwe goud! Dus wil je als ondernemer in 2022 weloverwogen gaan investeren, investeer dan in het ‘in huis’ krijgen van de data van je website en online marketing.

De toekomst begint vandaag
Geloof je - net als wij - in het feit dat je, gebaseerd op data, het verschil kunt gaan maken met oog op je website en online marketing? Dan zijn wij benieuwd naar jouw online ambitie! Waarom? Omdat er richting de toekomst nog veel, heel veel, zal gaan veranderen.

Voor Webleads zal één ding niet veranderen en dat is dat wij ons ook richting de toekomst hard zullen blijven maken voor het realiseren van online ambities. Op naar de volgende 20 jaar!

Ben van Luttikhuizen is eigenaar van het alweer 20-jarige Webleads; hét internetbureau voor webdevelopment en online marketing.

www.webleads.nl