Na jaren hetzelfde format te hebben gehanteerd is Google overgestapt naar een nieuwe opbouw voor tekstadvertenties die je onder andere boven de zoekresultaten ziet. De nieuwe tekstadvertenties zijn sneller te scannen, waardoor de kans op een klik groter wordt. En dat laatste is zowel voor adverteerders als voor Google interessant!??

Onze ervaringen?
De oude advertenties kunnen nog worden gebruikt tot 31 januari 2017, maar wij raden je aan niet te wachten! Diverse tests voor onze klanten met de nieuwe advertenties leverden goede resultaten op. Daarom gaan wij vanaf deze maand voor al onze klanten de nieuwe advertenties inzetten en de oude uitfaseren.??

Wat is er veranderd??
In plaats van één titel (25 karakters) heb je nu twee headlines (30 karakters) ter beschikking. Je omschrijving mag voortaan 80 karakters zijn in plaats van 60. De advertenties bieden dus meer ruimte en zijn bovendien direct geoptimaliseerd voor alle devices. 

Best practices
Bij Webleads hebben we op basis van onze ervaringen en die van anderen een nieuw format ontwikkeld waarmee we goede resultaten behalen voor klanten. Wil je er zelf mee aan de slag? Dan delen wij hier vast een aantal van onze best practices:

-Herschrijf je advertenties en voeg extra koopargumenten of een ‘call to action’ toe aan je ads
-Schrijf je belangrijkste argument(en) in de twee titels en gebruik een call to action
-Headline 1 is belangrijker dan headline 2??
-Pauzeer je oude advertenties nog niet direct. Voer A/B-tests uit met je nieuwe en oude advertenties. Zo neem je geen onnodig risico met je kwaliteitscores.

Al onze tips horen?
Wil je ten volle profiteren of weten wat wij nog meer doen om onze klanten op te laten vallen in de zoekresultaten? Neem contact met ons op! Dan kijken we naar de mogelijkheden voor jouw situatie.

Ben van Luttikhuizen is eigenaar van Webleads in Kootwijkerbroek, dat online marketing en webdevelopment verzorgt.

www.webleads.nl