De ontwikkelingen op online vlak gaan snel. Wil je de massa aanspreken dan moet je er op tijd bij zijn! Bijna iedereen heeft een smartphone, waarom heb je dan geen mobiele website?

De massa heeft de smartphone omarmd als één van de belangrijkste apparaten in het dagelijks gebruik. Voor veel verschillende taken is wel een app of goede mobiele website ontwikkeld. Zoeken we de weg? De menukaart van een restaurant? Een review over een bedrijf? Of checken we even onze inkomende berichten via Facebook, Twitter, e-mail of Whatsapp? Steeds vaker pakken we de smartphone er bij.

Heb je geen mobiele website of app dan loop je een grote doelgroep mis! Door de tijd die we spenderen met onze smartphones in de hand is het steeds interessanter geworden om goed op te vallen met jouw website in de mobiele zoekresultaten. Toch zijn er nog heel wat bedrijven die op online vlak de ervaring van een paard en wagen nabootsen.

Google verhoogt nu de urgentie om mee te gaan in nieuwe ontwikkelingen. Het rankingalgoritme wordt namelijk aangepast. Vanaf 21 april neemt Google - naast het tonen van het beste of meest relevante resultaat met een snelle laadtijd - ook ‘de gebruikerservaring’ mee als belangrijke rankingfactor. Resultaten die zijn geoptimaliseerd voor het apparaat waarmee je als gebruiker de zoekopdracht hebt uitgevoerd, krijgen voorrang. Kortom een zoekopdracht met een smartphone toont je straks de beste en meest relevante mobielvriendelijke websites.

We zien dat het organische verkeer voor veel bedrijven een zeer belangrijke bron van leads en inkomsten is. Het vormt een aanzienlijk aandeel in het totale verkeer en bovendien converteert dit verkeer over het algemeen goed. Daarmee wordt het belang van deze update direct duidelijk. Heb je geen mobiele website? Dan zak je weg in die organische resultaten en ga je belangrijke leads en inkomsten mislopen.
Op onze website lees je meer over dit onderwerp en vind je een handige uitgebreide checklist om ervoor te zorgen dat je kunt profiteren van deze update in plaats van dat je wegzakt in de mobiele zoekresultaten. Wil je dat we met je meekijken of jouw website klaar is voor deze update? Neem dan contact met ons op.

Ben van Luttikhuizen is eigenaar van Webleads in Kootwijkerbroek, dat online marketing en webdevelopment verzorgt.

www.webleads.nl