Webleads: app is winkel van de toekomst
BARNEVELD - Waar het om smartphones en tablets gaat zal de winkelapp de webshop gaan inhalen in populariteit. De webshop zal zijn functie behouden voor de desktop.
Dat voorspelt internet- en online marketingbureau Webleads. Grote spelers zoals Bijenkorf, H&M of Vogue hebben al een winkelapp. In hun kielzog volgen steeds meer bedrijven. Dat komt volgens Ben van Luttikhuizen, eigenaar van Webleads, omdat een winkelapp verschillende voordelen heeft ten opzichte van een webshop. ,,Doordat de gebruiker de app downloadt op zijn mobiele apparaat, is de content altijd snel en gemakkelijk te bereiken. Met een simpele druk op de knop kan de gebruiker door jouw producten heen bladeren.”
Daarnaast kun je volgens Van Luttikhuizen met een app een mooiere beleving bieden aan je gebruikers. ,,Je kunt een app namelijk zo inrichten dat deze aanvoelt als een interactief magazine. Ook is het mogelijk om via de app notificaties met gerichte acties naar gebruikers te sturen, wat voor extra binding zorgt met jouw vaste klantenkring. En betaalmogelijkheden worden steeds laagdrempeliger. Door het koppelen van creditcards kan een gebruiker bijvoorbeeld met één klik betalen.”
Webleads verwacht dan ook dat de app de responsive webshop, die mee schaalt met het formaat van je tablet of smartphone, zal inhalen. ,,Mocht je interesse hebben gekregen in een app, neem dan contact met ons op om de verschillende mogelijkheden te bespreken!”