BARNEVELD - Wilco de Jong, oud-directeur van het Veluws Bureau voor Toerisme en voormalig marketing manager van Zeumeren, gaat een nieuw Toeristisch Aanjaagteam formeren. Dat meldt de gemeente Barneveld.

Na zijn studie aan de Hogere Hotelschool Maastricht heeft Wilco de Jong verschillende functies bekleed in de (inter)nationale hotellerie, onder meer bij het Steigenberger Kurhaus Hotel en Golden Tulip Hotels. Vervolgens heeft hij de overstap gemaakt naar toerisme & recreatie. Zo was hij marketing manager bij de Stichting Promotie Den Haag/Scheveningen (tegenwoordig Den Haag Marketing), directeur van de VVV Maastricht en directeur-bestuurder bij het Veluws Bureau voor Toerisme. In het Barneveldse is hij vooral bekend uit zijn tijd bij RGV, waarin hij Zeumeren meer op de zakelijke kaart zette. Op dit moment runt hij Marketing Moments, dat steden en regio's helpt bij hun toeristische marketing. 

De Jong moet onder meer een opvolger vinden voor Cees Hoogeveen. Die neemt op dinsdag 8 december 2015 neemt afscheid als voorzitter van het Toeristisch Aanjaagteam Barneveld. ,,Hij heeft zich de afgelopen jaren op verschillende manieren, maar in het bijzonder als voorzitter van het aanjaagteam, ingezet voor de toeristische en recreatieve sector in de gemeente Barneveld", meldt het Barneveldse college van b&w. 

De toeristische sector is een van de drie belangrijkste economische pijlers van de gemeente Barneveld. Met jaarlijks zo’n 450.000 overnachtingen, is de gemeente Barneveld een belangrijke speler voor de toeristische Veluwe. De gemeente Barneveld vindt het belangrijk dat toeristische ondernemers elkaar kennen en dat in gezamenlijkheid activiteiten worden ontwikkeld om meer mensen in Barneveld vakantie te laten vieren of te laten genieten van de vele activiteiten die worden ontplooid. Om dit te faciliteren is het Toeristisch Aanjaagteam Barneveld opgericht. Het aanjaagteam organiseerde onder meer netwerkbijeenkomsten, was betrokken bij de ontwikkeling van fiets- en wandelroutes en toeristische bewegwijzeringen en de promotie van de gemeente Barneveld onder toeristen en recreanten. 

(Foto: Marketing Moments)