BARNEVELD - ProComm Partners, de Barneveldse specialist in relatiegeschenken en give aways, adviseert klanten niet langer over K-dootjes. Ze verdienen namelijk een betere naam, aldus eigenaar Joop van Veelen.

De nieuwe naam voor deze marketingtool is voortaan PreCentjes, zo geeft Van Veelen aan. ,,Het lijkt misschien een klein woordgrapje, maar we zijn zeer serieus. K-dootjes voor klanten en relaties hebben zo’n hoog rendement dat het woord PreCentjes beter op zijn plaats is. Ze zijn immers in eerste instantie bedoeld en geschikt om centjes mee te verdienen. Onze adviseurs heten om dezelfde reden niet langer K-doloog, maar PreCentator.’’

Recent onderzoek wijst uit dat 75 procent van de promotionele producten en kleding gemiddeld langer dan een half jaar gebruikt worden. ,,Het aantal ‘reminds’ op een promotioneel product staat in vergelijking met radio, tv, postermateriaal en dagbladen op de eerste plaats. Een goed promotioneel product is niet alleen een cadeautje, maar een doordacht geschenk waar je als gever altijd rendement uit haalt.’’

Joop van Veelen is directeur van ProComm Partners en voorzitter van het Platform Promotional Products (PPP). Dit is een platform dat de belangen behartigt van aanbieders van promotionele producten. Eind 2014 werd het PPP nog genomineerd voor de Mans Lejeune Award, een onderscheiding voor excellente teams van bestuurders en professionals.

procomm.eu